BEELD BEPAALT de site

DenK kreeg van fotograaf Raphaël Drent uit Tiel de opdracht zijn website www.fotodrent.nl te vernieuwen. Uitgangspunt hierbij: het beeld bepaalt de site, de foto’s vertellen een eigen verhaal en moeten dus beeldvullend op de site te zien zijn.

Overige wensen: een beknopt overzicht van zijn gedifferentieerde werkzaamheden, goede vindbaarheid door middel van SEO optimalisatie en een link naar zijn twitteraccount.

Foto’s spreken voor zich
Raphaël Drent: “Ik wilde graag een gebruikersvriendelijke en overzichtelijke site, zonder overdreven toeters en bellen. In mijn werk spreken de foto’s voor zich, dus de kracht zit in het beeld. Ik hou van eenvoud.

Sommige fotografen kiezen voor een site met filmpjes, bewegende buttons en ingewikkelde scroll functies. Dat past niet bij mij. Wel wilde ik graag een duidelijke onderverdeling van mijn werkzaamheden, zodat bezoekers een goede indruk krijgen van de diversiteit van mijn opdrachten.”

Waarom Drent voor DenK koos?
“Ik werk veel samen met DenK en verzorg regelmatig de fotografie voor nieuwe websites. Samen met journalist/tekstschrijver Pien Koome, die de webteksten voor haar rekening neemt, vormen we een professioneel team dat een totaalpakket biedt aan iedere ondernemer die een nieuwe website wil. Bij DenK leidt deze samenwerking altijd tot een optimaal resultaat.”

Kort maar krachtig
Het resultaat: DenK ontwierp een strakke website waar bezoekers snel een keuze kunnen maken uit verschillende categoriën, zoals lifestyle, business, muziek, portretten en actualiteit. De beeldvullende foto’s geven de kwaliteiten van Raphaël als allround (pers)fotograaf op een opvallende manier weer. De tekst is kort maar krachtig en zorgt bovendien voor een goede vindbaarheid op het net. Dankzij de koppeling met social media kan Drent zijn opdrachtgevers en volgers op een simpele manier voorzien van actuele foto’s en nieuwsberichten.

Tip: zet jezelf in de picture
Als fotograaf kent Raphaël de impact van persoonlijk beeldmateriaal. “Mijn ervaring is dat een eigen portret altijd krachtiger is dan het gebruik van stockmateriaal. Dat geldt niet alleen voor magazines en vakbladen, maar juist ook voor websites.

Mijn tip: deins er niet voor terug om jezelf in de picture te zetten en kies bij een nieuwe website voor goede fotografie. Het vergroot de herkenbaarheid en geeft een bedrijf ook online een persoonlijk gezicht.”

26-02-2015
 
Door gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.
Meer informatie

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat door een website op uw apparaat (computer, tablet of mobiele telefoon) wordt geplaatst.

Hoe wij cookies gebruiken

Onze cookies zijn volkomen veilig en worden niet gebruikt om uw privégegevens of wachtwoorden te onderscheppen.
Ze worden o.a. gebruikt om onze website beter te laten functioneren.

Onze cookies hebben verschillende functies:

  • Ze zorgen ervoor dat u efficiënt door de website kunt navigeren
  • Ze onthouden eventueel uw voorkeuren
  • Ze helpen ons om de website voor u te verbeteren

Cookies van derden

Cookies worden ook gebruikt voor het bijhouden van statistieken door bijvoorbeeld Google Analytics en social media als Twitter, Facebook en Linkedin om te meten hoe vaak bepaalde pagina's door bezoekers worden gedeeld.

Uitschakelen cookies

U kunt het gebruik van cookies uitschakelen. Let erop dat u de instellingen apart voor elke browser en apparaat dat u gebruikt moet aanpassen. Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.

Wees u ervan bewust dat als u geen cookies wilt, wij niet meer kunnen garanderen dat onze website helemaal goed werkt. Het kan zijn dat enkele functies van de site verloren gaan.

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaring af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen.

Top