‘Onze website is nu veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker’

Offermans en Snijder in Kerkrade is een kleine tien jaar klant bij DenK. Het kantoor biedt verzekerings- en hypotheekadvies aan, is een Regiobankfiliaal en heeft zijn eigen makelaardij. Mede daardoor is de website complex, met veel maatwerk. Het nieuwe platform van DenK sluit daar perfect op aan.

Offermans
Nieuws
Datum: 02-09-2020

“De oude website dateerde van een jaar of tien geleden en was inmiddels behoorlijk achterhaald”, vertelt Lisa van Oosten, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij Offermans en Snijder. “Er stond te veel informatie op en de teksten waren te lang. Verder was de toon erg formeel en waren er te weinig calls to action.”

Onoverzichtelijk
Het probleem was vooral dat de website door de overvloed aan informatie erg onoverzichtelijk was geworden. Lisa: “Uit onderzoek van gegevens uit Google Analytics bleek dat bezoekers weliswaar lang op de website waren, maar niet omdat ze alles wilden lezen. Ze waren enkel op zoek naar het contactformulier, dat ze moeilijk konden vinden! Dat moest dus anders.”

Menselijk
Lisa had meer wensen. “Ons bedrijf is op maatschappelijk vlak sterk bij Kerkrade en de omliggende regio, Parkstad Limburg, betrokken. In onze dienstverlening is het persoonlijke daarom van groot belang. We willen het menselijke karakter van ons bedrijf benadrukken en vinden het belangrijk dat onze klanten weten wie we zijn. Om die reden wilden we een uitgebreide sectie op de website waar alle collega’s zich kunnen voorstellen.”

Privé-foto
Dat gaat in veel gevallen verder dan een ‘statieportret’ met een paar regels tekst over de functie erbij. “Wie dat wil, kan eerst iets over zichzelf en zijn of haar hobby’s en passies vertellen”, legt Lisa uit. “Ook is er de mogelijkheid om een privé-foto te uploaden, die daarbij aansluit. Uiteraard staat er ook een zakelijke portretfoto op de pagina, maar als je daar met je muis overheen gaat, wordt de privé-foto getoond.”

Pro-actief
Natuurlijk zet Lisa de website ook in voor actieve communicatie. “Zo versturen wij elke maand de nieuwsbrief aan onze klanten. Verder maken we veel gebruik van social media om mensen naar de website te leiden, bijvoorbeeld door te verwijzen naar onze online rekentools. Ook voeren we regelmatig gerichte marketingcampagnes uit, waarbij we opnieuw naar de website verwijzen.”

Zeer tevreden
Al met al is ze zeer tevreden. “Onze nieuwe website is veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker voor bezoekers. De teksten zijn een stuk puntiger, de toon is beleefd maar niet te formeel. Hoewel, her en der wil ik daar in de toekomst nog wel wat aan sleutelen. En op termijn wil ik nóg meer zelf kunnen doen in het CMS.”

Meer informatie
Bent u geïnteresseerd in het nieuwe platform van DenK? Kijk dan eens op www.denkis.nl of neem even contact met ons op.

Stel ons gerust uw vraag

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.