‘Twee vliegen in één klap’

Een online presentatie met ‘smoel’, waaruit de identiteit van het bedrijf duidelijk blijkt. Dat is misschien wel de belangrijke eis die Van Steensel Assurantiën uit Rotterdam aan de eigen website stelt. “Na ruim vijf jaar was het tijd voor een restyling”, zegt Vanessa de Baan, managementassistent en kwaliteitsmanager van het kantoor. “En we zijn erg blij met het resultaat.”

Een voorbeeld van de website van Van Steensel Assurantiën
Nieuws
Datum: 08-09-2021

Van Steensel is al vele jaren klant bij DenK. Vanessa: “Er zijn natuurlijk meer aanbieders van technisch goede, informatieve websites voor het intermediair. Maar vaak ontbreekt daar de mogelijkheid om de website persoonlijk en dus onderscheidend te maken. Wij willen meer en krijgen dat bij DenK.”

Zestig etappes
“Op onze website staat veel eigen content. Die bestaat onder andere uit tientallen pagina’s over de geschiedenis van Van Steensel, een familiebedrijf dat al sinds 1963 bestaat. Het was een flinke klus om die op een mooie en logische manier te integreren, maar dat is uiteindelijk goed gelukt.”

“We bestaan dus al bijna 60 jaar en ter gelegenheid daarvan zijn we een online boek aan het maken”, vertelt ze. “Daarin gaan we in 60 etappes langs 60 relaties om hun verhaal op te halen. De link naar het boek staat uiteraard ook op de website.”

Uitdaging
“Al die content willen we natuurlijk op de best mogelijke manier presenteren. Op computerschermen én op mobiele apparaten. Zeker voor smartphones vergt dat een compleet andere indeling en vormgeving. Dat is soms best een uitdaging.”

De contacten tussen Vanessa en webbouwer Jacqueline Engels waren behoorlijk intensief. “Onze wensen waren alleen te verwerken in het nieuwe CMS. Zo hebben we dus gelijk twee vliegen in één klap geslagen. Niet alleen de nieuwe website, ook het nieuwe CMS ziet er gelikt uit. Ik moet mijn weg nog wel even vinden, maar dat komt goed.”

Duurzaam
Een belangrijk onderdeel van de site is de pagina over duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Dat is een speerpunt van ons beleid”, benadrukt Vanessa. “Wij willen het people planet profit-principe niet alleen in onze eigen bedrijfsvoering verwerken, maar tevens voorop lopen om de hele branche duurzamer te maken.”

“Onze directeur Kees van Steensel is samen met Kees Dullemond initiatiefnemer van INSVER, het Instituut Verduurzaming Verzekeringsbranche. William Diebels, directeur van DenK, onderschrijft de waarden van dit initiatief van ganser harte en is als founding member betrokken bij INSVER. Mede daardoor gaat de samenwerking tussen Van Steensel en DenK verder dan alleen het bouwen van onze eigen website.”

Kindje
Al met al kijkt ze terug op een creatieve periode. ”Zo’n website wordt echt een kindje van je. Het is dan fijn dat er veel positieve reacties op komen, ook van de collega’s hier op kantoor. Nu nog even de laatste puntjes op de “i” zetten en dan kunnen we er weer even tegen.”

Stel ons gerust uw vraag

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.