‘Website en nieuwsbrief belangrijke spil in klantcommunicatie’

Ook het Beste advieskantoor van Zeeland 2020 is een vertrouwde relatie van DenK. Een kleine twintig jaar geleden nam Marton Overbeeke zijn eerste website af. Vorig jaar is hij overgestapt naar het nieuwe systeem. Datzelfde geldt voor de drie Boidin-kantoren op Zeeuws-Vlaanderen, die nauw samenwerken op het gebied van marketing. Marton is mede-eigenaar van de vestiging Hulst.

DenK Financiële dienstverleners - Overbeeke 2021
Nieuws
Datum: 08-02-2021

Aanwezigheid op internet is voor Marton een belangrijk onderdeel van zijn strategie. “Het is een medium dat je niet kunt stoppen. Wij hebben internet bewust opgezocht en gebruiken de website als de digitale etalage van ons kantoor. Die moet er fancy uitzien, technisch goed functioneren én betrouwbare content bieden. Om dat te bewerkstelligen, heb je een specialist nodig. Om die reden werken wij voor onze website samen met DenK en niet alleen met ons reclamebureau.”

Nieuw systeem
Vorig jaar is zijn kantoor overgestapt naar het nieuwe systeem. “Wij hebben een complexe website, met veel maatwerk en eigen pagina’s. Bij het oude platform was de rek er een beetje uit, het nieuwe systeem kwam dus als geroepen. Het gebruiksvriendelijke content managementsysteem geeft je als gebruiker de mogelijkheid om zelf snel en eenvoudig dingen aan te passen, toe te voegen of weg te halen. En omdat het full responsive is, ziet onze website er op elk scherm goed uit, of het nu een smartphone is of een 27 inch monitor.”

Klantcommunicatie
De website is voor Overbeeke een belangrijke spil in de klantcommunicatie. “Dat geldt niet alleen voor de website zelf, maar ook voor de gekoppelde nieuwsbriefmodule. Wij versturen berichten gesegmenteerd. Dus is het erg prettig dat we de mogelijkheid hebben om zelf meerdere selecties toe te passen. Datzelfde geldt voor het delen van berichten op social media. Daar zijn we erg kieskeurig in, omdat we niet aan ‘timeline spamming’ willen doen. Dus houden we het kort en zijn we kritisch op de frequentie waarmee we posten.”

Geen digitaal keurslijf
Hoewel online aanwezigheid belangrijk is, verliest Marton ook bestaande ‘analoge’ klanten niet uit het oog. “Zij mogen immers nooit het gevoel krijgen dat ze in een digitaal keurslijf worden gedwongen”, benadrukt hij. “Daarom kan iedereen zelf kiezen welk communicatiekanaal hij het liefst gebruikt om met ons in contact te komen. Of het nou de website, Facebook, WhatsApp is of een ‘ouderwets’ telefoontje of – als de lockdown weer voorbij is – een bezoek aan ons kantoor. Waar het uiteindelijk allemaal om draait, is persoonlijk contact. En dat staat los van het medium.”

Naar de website van Overbeeke

Naar de website van Boidin

Stel ons gerust uw vraag

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.